Drodzy przyjaciele FPC!

Podsumowaliśmy nasze działania w czasie pandemii. Przedstawiamy je, byście wiedzieli, że działamy!

I oczywiście – każde wsparcie dla Fundacji pomaga nam dalej realizować naszą misję.

1/ Na samym początku pandemii uruchomiliśmy komunikację wspierającą czytanie jako sposób na obniżenie stresu.

2/ Uruchomiliśmy też komunikację wprost do rodziców.

3/ W nocy w dniu decyzji o pierwszym zamknięciu szkół uruchomiliśmy akcję #TerazCzasNaCzytanie. Przestraszyła nas wtedy wizja dzieci i ich rodziców ślęczących całymi dniami przed ekranami, zamkniętych i niepewnych jutra. Zaczęliśmy nawoływać, by użyć choć trochę czasu wolnego na czytanie, by rodziny ze sobą rozmawiały, bawiły się.

4/ Bardzo szybko do akcji włączyło się Legimi i udostępniło darmowe audiobooki dla dzieci,

5/ Do akcji dołączyły samorządy (Kraków, Zakopane, Warszawa), wydawnictwa (Media Rodzina, Zakamarki, Agora, Znak, Mamania, Polarny Lis, Muza, Sedno) , inne fundacje i stowarzyszenia (Fundacja Edico, Zaczytani, Czasdzieci, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Fundacja Cała Polska Czyta Dzieciom, Sieć przedsiębiorczych Kobiet, Polska Izba Książki) oraz firmy (Targi Książki). Łącznie osiągnęliśmy wielomilionowe zasięgi!

6/ We współpracy z Fundacją Ronalda McDonalda i Wydawnictwem Mamania wysłaliśmy książkę Martina Widmarka i Emilii Dziubak do dzieci w szpitalu WUM odciętych przez pandemię od rodziców!

7/ Firma Selectivv zgodziła się zrobić dla nas pro bono kampanię na smartfony – wysyłaliśmy do rodziców komunikat: ‘odłóż telefon, poczytaj z dzieckiem’.

8/ W marcu zorganizowaliśmy wolontariat online #MlodziDzieciom : w ramach wolontariatu uczniowskiego młodzież nagrywała dla mniejszych dzieci fragmenty książek i udostępnialiśmy je na youtube. Dziękujemy za współpracę wydawcom. Obsługę prawną wolontariatu przeprowadziła pro bono kancelaria Barembruch i Wspólnicy. Zgłosiła się ponad setka młodzieży!

9/ We współpracy ze Stowarzyszeniem Unia Literacka oraz Polską Izbą Ksiażki przygotowaliśmy apel do Prezydenta i Premiera o wsparcie dla ludzi książki w czasie pandemii. List zgodziło się podpisać razem z nami 50 sygnatariuszy!

10/ W drugim rzucie pandemii, po wakacjach, ruszyliśmy ponownie, z hasłem #ZnajdźCzasNaCzytanie.

11/ Legimi ponownie udostępniło darmowe audiobooki na hasło #ZnajdźCzasNaCzytanie

12/ Selectivv uruchomił kolejną kampanię. Łącznie wygenerowaliśmy milion odsłon! Wszystko wśród rodziców małych dzieci dzięki doskonałemu targetowaniu Selectivvu.

13/ Organizatorzy BookTarg pomogli nam finansowo: dziękujemy lubimyczytac.pl, allegro oraz Legimi. Moglibyśmy dzięki temu zwiększyć zasięgi naszej komunikacji.

14/ Dzięki współpracy z Powiernikami FPC uruchomiliśmy akcję #ZnajdźCzasNaCzytanie w firmach: wysyłamy książki dla pracowników firm. Dziękujemy za współpracę wydawnictwom Dwie Siostry, HarperKids, Media Rodzina, Zielona Sowa, Agora, Polarny Lis,  Zakamarki, Adamada oraz Muchomor.

15/ Przez cały rok wspierała nas w komunikacji nieustraszona i nieoceniona agencja LoveBrands Relations, pracując dla nas prawie za darmo!

Dziękujemy wszystkim zaangażowanym, to był niesamowity rok!

I działamy dalej!

#ZnajdźCzasNaCzytanie!

fb-share-icon