Projekt Fundacji Metropolia Dzieci

Książka (nie) tylko od święta

Fundacja Powszechnego Czytania objęła patronat nad zorganizowanym przez zaprzyjaźnioną z nami Fundację Metropolia Dzieci projektem „Książka (nie) tylko od święta”.

Więcej o projekcie
Akcja Azymut.pl

Noc Księgarń

Fundacja Powszechnego Czytania została partnerem Nocy Księgarń - wydarzenia organizowanego rokrocznie przez dystrybutora książek Azymut.

Więcej o akcji
PROJEKT HarperCollins i CEO

Czytam sobie. Pierwsza klasa! 

Fundacja Powszechnego Czytania jest partnerem nowej akcji edukacyjnej skierowanej do uczniów i uczennic klas pierwszych szkół podstawowych, ich nauczycieli i rodziców – CZYTAM SOBIE. PIERWSZA KLASA! 

Program ma na celu zachęcić dzieci do nauki samodzielnego czytania, pokazać że czas z książką może być przyjemny, ale też aktywny i twórczy oraz ma pozytywny wpływ na własną przyszłość.

Akcja organizowana jest  przez Wydawnictwo HarperCollins Polska, wydawcę książek z serii "Czytam sobie" wspólnie z Centrum Edukacji Obywatelskiej, największą edukacyjną organizacją pozarządową w Polsce. Przy ich wsparciu nauczycielki i nauczyciele wprowadzają do szkoły metody nauczania i tematy, dzięki którym uczennice i uczniowie angażują się w swoją edukację i lepiej radzą sobie z wyzwaniami współczesnego świata.

  • 50 000 książek zostanie rozdanych uczniom
  • kilka tysięcy książek dla nauczycielom
  • W programie weźmie udział 2000 klas pierwszych w roku szkolnym 2020/2021
  • Uczestnicy otrzymają kilkaset tysięcy gadżetów czytelniczych
Więcej o akcji
PROJEKT WYDAWNICTWA WiR

To ja Ci mamo poczytam

Fundacja Powszechnego Czytania objęła patronat merytoryczny nad serią TO JA CI MAMO POCZYTAM.

Seria ma za zadanie zachęcić dziecko do podejmowania prób samodzielnego czytania i sprawić, by proces ów dostarczał maluchowi radości i satysfakcji. Krótkie, proste teksty, częste powtórzenia, mała objętość, stosowanie absurdów przyciągających uwagę dziecka, pełne dynamiki ilustracje oraz bazowanie na lubianych przez dzieci wyrażeniach onomatopeicznych – to czynniki motywujące do samodzielnego czytania.

Książeczki inspirowane są metodą czytania globalnego, polegającą na zapamiętywaniu zapisu graficznego słów, dlatego seria może być wykorzystywana do pracy z dziećmi z różnymi dysfunkcjami.

Autorką serii jest Maria Trojanowicz-Kasprzak - filolog polski, pedagog przedszkolny z wieloletnim stażem, zdobywczyni wielu nagród za propagowanie czytania globalnego, ekspertka Krajowej Sieci Kobiet Nauki. W 1996 r. otrzymała tytuł Nauczyciela Roku „za wdrażanie innowacyjnych metod i programów oraz nowoczesnych technik czytania. 

więcej o czytaniu globalnym
PROJEKT FUNDACJI EDICO

Wyzwanie czytelnicze 6/60

Fundacja Powszechnego Czytania objęła patronat nad Wyzwaniem Czytelniczym.  Wyzwanie organizuje Fundacja Edico, zapraszamy do zabawy!

Siedząc, leżąc, stojąc. W tramwaju, w poczekalni, w łóżku. Na głos, samemu sobie, dziecku. Czytaj 6 stron dziennie przez 60 dni.

Podejmij wyzwanie czytelnicze i każdego dnia na chwilę przenoś się z książką do innego świata. Te krótkie wyprawy zmienią twoje postrzeganie rzeczywistości. Zmienisz się i Ty.

Czytanie to najlepszy sposób na doświadczanie nowego, wszechstronne zdobywanie wiedzy, ćwiczenie koncentracji, rozwijanie wyobraźni i relacji z innymi. Przygotuj się na to, że po 360 dniach te wyprawy wejdą Ci w krew.

Przyłącz się do wyzwania Fundacji Edico. Ściągnij listę książek i czytaj. Nie mniej niż 6 stron dziennie. W trakcie wyzwania dostaniesz recenzje polecanych książek oraz informacje o imprezach towarzyszących.

Podejmij wyzwanie!
PROJEKT OXFORD UNIVERSITY PRESS

Read On!

Fundacja Powszechnego Czytania objęła patronat nad projektem Read On! skierowanym do szkół. Projekt organizuje wydawnictwo Oxford Univesity Press. 

Projekt READ ON powstał z myślą o wsparciu polskiej szkoły w działaniach promujących czytelnictwo wśród dzieci od najwcześniejszych lat. Ideą projektu jest zachęcanie do czytania i wyrobienie nawyku czytania poprzez dobór lektur o odpowiedniej tematyce i na odpowiednim poziomie trudności dostosowanym do indywidualnych możliwości każdego dziecka. Uczniowie z klasy przystępującej do projektu otrzymują do dyspozycji zestaw 70 lektur w języku angielskim o różnorodnej tematyce oraz na odpowiednim poziomie językowym (zgodnym z założeniami podstawy programowej dla klas 4-8 oraz nieco poniżej i powyżej wymagań). Dzięki temu uczniowie czytają książki zgodnie ze swoimi zainteresowaniami i rozwijają kompetencje czytelnicze zgodnie ze swoim aktualnym poziomem znajomości języka.

więcej o projekcie
Share

Subscribe to our newsletter