Każde dziecko może być czytelnikiem – tak brzmi hasło nowej serii „To się czyta”, Wydawnictwa Dwukropek, która powstała z myślą o ułatwianiu czytania dzieciom doświadczających w tym trudności.
Seria pozwala najmłodszym odkryć pasję do czytania. Wydawane tytuły to wciągające historie uznanych i nagradzanych autorów, a jednocześnie książki zaprojektowane z uwzględnieniem specjalistycznych wytycznych, aby wspierać dzieci mające trudności w czytaniu i niechętnie czytające. Świetnie sprawdzą się też jako lektura dla początkujących czytelników.
Niewątpliwie jednym z głównym atrybutów serii jest wysoki poziom literacki – interesujące treści, przy jednoczesnym dopasowaniu poziomu językowego. Książki są także zróżnicowane pod względem wieku odbiorców, rekomendowane czytelnikom w dwóch przedziałach wiekowych: 6-8 i 9-12 lat. Różnorodność widać także szerzej – w ramach serii pisarze i ilustratorzy tworzą specjalnie w różnych gatunkach i stylach. Wśród twórców nie zabraknie znanych i popularnych nazwisk.
Książki z logo „To się czyta” zostały zaprojektowane z uwzględnieniem konkretnych elementów, które ułatwiają skupienie i czytanie ze zrozumieniem. Są to m.in. większe marginesy, dodatkowe interlinie, niejustowany układ tekstu, proste zdania i krótkie akapity. Oprócz tego uwzględniono odpowiedni papier, przyjazny krój pisma oraz właściwe dostosowanie ilustracji.
Tytuły z logo akcji już wkrótce będą dostępne w sprzedaży i są to: „Motyle dla dziadka” autorstwa Nicoli Davis, oraz „Jak czkawka przejęła kontrolę” pióra Jo Simmons.
Wydawnictwo Dwukropek postanowiło przeznaczyć 1% ze sprzedaży książek z serii „To się czyta” na wsparcie działań Fundacji Powszechnego Czytania. FPC w swoich projektach niejednokrotnie podkreśla, że czytanie jest dla wszystkich, czytanie nie wyklucza. Fundacja aktywnie działa na rzecz upowszechniania czytania oraz docierania do osób z wielu powodów nieczytających. Zajmuje się także pokonywaniem istotnej bariery w rozwoju czytelnictwa, jaką wciąż stanowi brak dostępu do książek.
Seria TO SIĘ CZYTA debiutuje już 28 sierpnia!
Fundacja Powszechnego Czytania wspiera projekt „To się czyta”. Wydawnictwo Dwukropek postanowiło przeznaczyć 1% ze sprzedaży książek z serii na wsparcie działań FPC, która w swoich projektach niejednokrotnie podkreśla, że czytanie jest dla wszystkich, czytanie nie wyklucza. Fundacja aktywnie działa na rzecz upowszechniania czytania oraz docierania do osób z wielu powodów nieczytających. Zajmuje się także pokonywaniem bariery dla rozwoju czytelnictwa, jaką wciąż jest brak dostępu do książek.
Środki, które dzięki Wydawnictwu Dwukropek zostaną przekazane Fundacji Powszechnego Czytania, będą ogromnym wsparciem i przyczynią się do realizacji tych celów.