Wydawnictwo MMiP wspiera upowszechnianie czytania. Od lutego złotówka z każdego sprzedanego egzemplarza książki z serii „Przygody psa Precla” wesprze działania prowadzone przez Fundację Powszechnego Czytania.
Bądźmy zmianą, której pragnie świat – brzmi hasło wydawnictwa MMiP założonego przez Mateusza Rusa oraz Martę Maj, autorkę książek dla dzieci o przygodach psa Precla, poświęconych nauce właściwego postępowania ze zwierzętami. Fundacja Powszechnego Czytania już od kilku lat przekonuje, że to właśnie czytanie zmienia świat na lepszy. Zbieżność celów oraz misja promocji czytania i właściwych wartości wśród najmłodszych połączyła działania wydawnictwa i fundacji. Dzięki nawiązanej współpracy, 1 złotówka ze sprzedaży każdego egzemplarza „Przygód Psa Precla” zostanie przekazana na rzecz FPC oraz realizacji jej celów statutowych.
Cieszymy się ogromnie z naszej współpracy na rzecz czytelnictwa. Wydawnictwo MMiP jest kolejnym, które postanowiło wspierać FPC w jej misji. Takie zaangażowanie jest wyrazem ogromnej odpowiedzialności, niesamowitym przykładem i powodem do dumy, zwłaszcza kiedy dotyczy mniejszych, chociaż należy podkreślić – bardzo ambitnych – wydawców – mówi Maria Deskur, prezeska Fundacji.

Wydawnictwo MMiP podejmuje bardzo ważne działania skierowane do dzieci – prowadzi warsztaty wokół książek, których celem oprócz promocji czytania jest również edukacja na temat postępowania z czworonogiem, ale także nauka wrażliwości i empatii. Co bardzo ważne, właściciele organizują zajęcia w całej Polsce, docierając nie tylko do największych miastach, ale także do przedszkoli, szkół i bibliotek w mniejszych miejscowościach i na wsiach.

Chcemy, aby nasze historie dotarły do każdego młodego czytelnika, niezależnie od miejsca zamieszkania. Często słyszymy, że jesteśmy jednymi z niewielu osób, które chcą przyjechać na spotkanie w dane miejsce. Dla nas to jednak nie problem, a szansa. Książki, które wydaliśmy poruszają bardzo ważne kwestie, uświadamiają i uwrażliwiają na potrzeby innych. Podobnie jak Fundacja Powszechnego Czytania chcemy pomagać dzieciom odkrywać pasję i lepiej rozumieć świat – zaznacza Mateusz Rus, współwłaściciel wydawnictwa MMiP.
Tytułowy piesek imieniem Precel istnieje naprawdę i to on stał się powodem wydania edukacyjnej serii. Precel często towarzyszy autorce podczas spotkań z czytelnikami. Relacje z wydarzeń i podróży po Polsce można również obserwować na profilach wydawnictwa w mediach społecznościowych. Seria skierowana jest do dzieci w wieku przedszkolnych i wczesnoszkolnym. Jej edukacyjny walorem są także wskazówki jak radzić sobie z własnymi emocjami, np. strachem przed wizytą u lekarza. Autorka wskazuje na chęć wzmacniania wrażliwości i utwierdzania czytelników w przekonaniu, że warto dbać o siebie, innych ludzi, ale także o zwierzęta.

Seria o przygodach Precla powstała z myślą o wspieraniu zainteresowań dzieci, rozbudzania ich ciekawości, zaznaczając jednocześnie przyjemność jaką daje czytanie. Współpraca z Fundacją Powszechnego Czytania, która promuje wartościową literaturę dziecięcą jest dla nas bardzo ważna. Cieszymy się, że będąc częścią branży książkowej, możemy wspierać czytelnictwo wśród najmłodszych – komentuje Marta Maj, autorka serii, z której część dochodów ze sprzedaży wspiera także Azyl Iłżeckiego Towarzystwa Opieki Nad Zwierzętami. Dotychczas w serii ukazały się tytuły: „Precel pokonuje strach”, „Precel poznaje nowy dom”, „Precel idzie na spacer”, „Precel i nowi koledzy”. Przez rok działalności Wydawnictwo MMiP sprzedało ponad 7 000 książek i spotkało się z ponad 10 000 małych czytelników. Na 12 lutego zaplanowana jest premiera kolejnej części, „Precel dba o zdrowie”.
Zachęcanie dzieci do czytania, które samo w sobie jest wartością, a do tego idzie w parze z kształtowaniem właściwych postaw jest wspaniałą inicjatywą. Cieszymy się z podjętej współpracy i jeszcze bardziej z tego, że kolejni partnerzy widzą ogromny sens we wspieraniu czytelnictwa i aktywnego angażowania się w promocję czytania – podsumowuje Katarzyna Konopka, członkini zarządu Fundacji Powszechnego Czytania.
Fundacja Powszechnego Czytania działa od 2018 roku na rzecz podnoszenia poziomu czytelnictwa w Polsce, traktując nieczytanie jako problem społeczny. Organizacja stawia sobie za cel wyrównywanie szans edukacyjnych, a regularny kontakt z książką ma na to ogromny wpływ! FPC jest jedyną polską organizacją nagrodzoną Library of Congress Literacy Award przyznawaną przez Bibliotekę Kongresu Stanów Zjednoczonych za wybitne osiągnięcia w dziedzinie upowszechniania czytania.
Strona wydawnictwa MMiP: www.wydawnictwommip.pl