Od początku września w ramach programu Ratownicy Czytelnictwa, Fundacja Powszechnego Czytania wraz z HarperCollins Polska, HarperKids Polska oraz wydawnictwem Nowa Era realizuje akcję „Czytam sobie z radością” skierowaną do nauczycieli klas pierwszych.
W ramach wspólnych działań, 30 000 książek z serii „Czytam sobie” i 204 000 materiałów edukacyjnych dla dzieci, nauczycieli i rodziców, trafiło do szkół z całej Polski. Korzystać z nich będzie około 25 000 uczniów, którzy dzięki otrzymanym materiałom ze wsparciem nauczycieli będą odkrywać radość płynącą z czytania! Przekazane pakiety mają posłużyć do zorganizowania w klasach stref czytania z łatwym dostępem do książek, a także czytelniczych aktywności wokół nich. Celem jest budowanie w szkołach czytelniczych społeczności!
Siłą akcji jest zaangażowanie nie tylko placówek szkolnych, ale także szeroka współpraca międzysektorowa. Partnerami projektu są: HarperCollins Polska – HarperKids – wydawca serii „Czytam sobie”, wspierającej naukę samodzielnego czytania oraz Nowa Era – zapewniająca logistykę i wsparcie promocyjne – projektu.
Szczególnie cieszy też zainteresowanie podejmowaniem proczytelniczych inicjatyw przez firmy spoza sektora wydawniczego, które widzą, że wspieranie czytelnictwa to inwestycja w naszą przyszłość – obywateli i kraju. Partnerem tegorocznej edycji programu Fundacji Powszechnego Czytania – #RatownicyCzytelnictwa, jest marka Lajkonik.
„Cieszymy się, że możemy promować to, co przyjemne, co daje radość, której potrzebują ludzie w każdym wieku, a jednocześnie dbać o ludzi, zwłaszcza młodych – o ich rozwój, przyszłość i sukcesy w dorosłym życiu” – mówi Joanna Sterna Senior Brand Manager.
Projekt #CzytamSobieZRadością realizowany jest także dzięki wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu promocji czytelnictwa prowadzonego przez Instytut Książki.