Kampania #TataTeżCzyta zrealizowana przez Fundację Powszechnego Czytania wśród wyróżnionych kampanii społecznych 2023.

Redakcja portali sprawnymarketing.pl opublikowała listę najciekawszych kampanii reklamowych i społecznych z 2023r. według prelegentów #ilovemkt (I Love Marketing & Technology). Eksperci z branży mediów i reklamy odpowiedzieli na pytanie, która z nich wywarła największe wrażenie.

„Najważniejszą kampanią społeczną w 2023 roku była inicjatywa #TataTeżCzyta, promująca czytanie dzieciom przez ojców. Ta akcja, zorganizowana przez Fundację Powszechnego Czytania, wyeksponowała znaczenie czytania dla rozwoju dzieci, szczególnie w kontekście wkładu ojców w ten proces.” – ocenił Dominik Karbowski, Wiceprezes i współzałożyciel firmy Selectivv.

Za sprawnymarketing.pl:
„Kampania skupiła uwagę na istotnym fakcie, że u dzieci, którym czyta się książki już od najmłodszych lat, umiejętności poznawcze rozwijają się znacznie szybciej niż u ich rówieśników. To co uczyniło tę inicjatywę wyjątkową, to nacisk na zaangażowanie ojców w ten proces. Statystyki pokazują, że udział ojców w czytaniu dzieciom jest znacząco mniejszy niż matek, co czyni tę kampanię niezwykle potrzebną.
Dodatkowo zaangażowanie znanych osobowości, takich jak Łukasz „Juras” Jurkowski – zawodnik MMA, Zygmunt Miłoszewski – ceniony autor książek i powieści czy Wiesław Nowobilski – szef ekipy remontowej programu „Nasz nowy dom”, jako ambasadorów tej akcji, pokazało, że czytanie dzieciom powinno być akceptowane i praktykowane przez wszystkich, niezależnie od zawodu, wieku czy pasji. To uwydatniło uniwersalność i znaczenie tej inicjatywy społecznej dla całego społeczeństwa.”

Wyróżnienie kampanii #TataTeżCzyta jest bardzo znaczące dla działań Fundacji. To ważny temat i kampania, która dotyka poważnego problemu, który został zdiagnozowany – statystycznie mężczyźni i chłopcy czytają mniej i rzadziej. Jedną z przyczyn jest na pewno brak męskiego czytelniczego wzorca. Fundacja Powszechnego Czytania postawiła sobie za cel namówienie do czytania ojców, wujków, dziadków, braci i wszystkich panów.

W tym roku odbędzie się kolejna edycja kampanii, tak jak poprzednio – realizowana we współpracy z wydawcami, dystrybutorami książek, bibliotekami, samorządami, z zaangażowaniem instytucji oraz firm. Kontynuacja działań ma na celu jeszcze szersze zwrócenie uwagi na problem niskiego czytelnictwa i konieczność czytania, zwłaszcza wśród mężczyzn.

Całą listę wyróżnionych kampanii można zobaczyć tu: Najciekawsze kampanie 2023 roku według prelegentów #ilovemkt (sprawnymarketing.pl)

fb-share-icon